
Program: 1. Zahájení členské schůze
2. Zpráva o hospodaření družstva
3. Zpráva o činnosti představenstva
4. Zpráva o členské základně
5. Zpráva kontrolní komise
6. Diskuse
7. Závěr
Vedení schůze se ujala p. Ing. Marie Kučerová
Program členské schůze BD byl jednohlasně schválen všemi přítomnými členy.
2) Zpráva o hospodaření Bytového družstva Čéčova 13, ČB k 30. 9.2017 –
p. Ing. Marie Kučerová
Bylo hlasováno o převedení Hospodářského výsledku za rok 2016 do Fondu oprav
Pro 49 členů proti 0 členů zdrželo se 0 členů
K 13. listopadu 2017 nemáme v družstvu dlouhodobé neplatiče. Každý člen BD má možnost nahlédnout do dokumentů o hospodaření v kanceláři BD.
3) Zpráva o činnosti představenstva – p. Zbořilová
Přehled prací provedených v BD Čéčova 13, ČB za rok 2017
a) Byla provedena oprava topení - čerpadla – firma Dlouhý.
b) Vymalování sklepů, nátěr podlah, osazení nových stojanů na kola.
c) Oprava a seřízení oken v celém domě.
d) Byla provedena identifikace jízdních kol v kolárnách, vyřazení starých a nepotřebných kol.
e) Opraveny dešťové svody – havárie, oprava a vymalování prostorů šaten u všech poškozených bytů.
f) P. Kotalík provedl revizi hasicích přístrojů a vystavil doklad o provozuschopnosti všech hasicích přístrojů a hydrantů, již upravil, co chybělo.
g) Několikrát do roka byl vyměněn zámek u vchodových dveří – magnet.
h) Výměna potrubí teplé vody z podzemní šachty k měřidlům.
i) P. Hnilička provedl konzervaci obložení na domě.
j) Výměna nových čidel ve sklepích a vestibulu.
k) Oprava domácího telefonu – výměna mikrofonu hlavního spínače telefonu.
l) Magistrát města obnovil žluté označení – zákaz parkování u vjezdu do našeho domu.
m) Havarijní oprava teplé vody ve sklepě č. 2 – firma Šetina.
n) P. Jána provedl kontrolu televizních antén.
o) Jednání ohledně nové vyhlášky o požární bezpečnosti – p. Karda – postupně plníme doporučené body – označení prvního a posledního schodu bezpečnostní žlutou páskou
- doplnění nových 5 ks hasicích přístrojů
- označení hlavního vedení teplé a studené vody
- označení výtahů – který slouží a neslouží k evakuaci osob – firma KONE
- oprava zpětné klapky hlavního přívodu teplé vody před čerpadlem z důvodu velké spotřeby tepla – teplárna
- nouzová světla – výměna baterií – zajistí p. Šerý.
p) Mnoho nových obyvatel našeho domu – prodej a pronájem několika bytů. Vedeme evidenci všech obyvatel – jak členů BD, tak nájemníků.
Ing. M. Kučerová vysvětlila špatný stav stoupaček, které bude potřeba rekonstruovat. Nákladná výměna výtahů, o které se uvažovalo na minulé členské schůzi, bude přesunuta do dalšího období.
Hlasovali jsme upřednostnit investici do oprav stoupaček v případě nutnosti
Pro 49 členů proti 0 členů zdrželo se 0 členů
4) Zpráva o členské základně k 31. 10. 2017 – p. Fojtlová – evidence členů BD
- V našem domě je 134 nahlášených členů, noví členové 3 z dědictví a 8 členů, co byty nově koupili. 13 bytů v domě je pronajímáno.
- Od minulé členské schůze se hodně změnila členská základna.
- Je nutné vhodit do schránky BD na lístečku svá jména, telefonní čísla, e-mailové adresy, stejně tak i nájemníků, pro případ havárie v domě.
- V domě se platí za služby za osobu – výtah 35,- Kč
osvětlení 50,- Kč
úklid 30,- Kč
Někteří členové družstva tento celkový poplatek 115,- Kč/osobu za služby neplatili, proto Ing. M. Kučerová navrhla, aby tento poplatek za služby byl placen vždy 1x za byt a dále podle členů nahlášených v bytě.
Bylo hlasováno, že všichni musejí tento poplatek alespoň 1x za byt zaplatit
Pro 47 členů proti 0 členů zdrželi se 2 členové
- Před pronájmem bytu je nutno předem nahlásit: počet osob, jejich jména, datum narození, telefonní čísla. Povinností podnájemníků je komunikovat s členem družstva o činnostech v domě.
-
5) Zpráva kontrolní komise BD – p. Hejpetrová
Za uplynulý rok vykonávala KK činnosti, které jí ukládají stanovy družstva:
- Inventarizaci drobného majetku BD.
- Kontrolu pokladní knihy a hotovosti v průběhu a na konci kalendářního roku.
- Členky KK byly představenstvu družstva k dispozici na pravidelných měsíčních schůzkách – jen s poradním hlasem.
- KK nebyl za uplynulý rok podán žádný písemný podnět k řešení.
- V souvislosti se zmíněnými nesrovnalostmi v některých platbách provede kontrolní komise (po dohodě s představenstvem BD Čéčova 13) kontrolu podle seznamů ze Správy domů.
6) Diskuse a závěr – p. Ing. Marie Kučerová
- 1. středu v měsíci se schází představenstvo, ale bylo doporučeno jít s náměty a vzniklými problémy za představenstvem ihned, nečekat.
- Do schránky družstva dát jména, telefonní čísla i emailové adresy členů družstva i nájemníků – p. Kardová udělá nový seznam.
- Na nástěnce se vyvěsí pravidla k rekonstrukcím bytů (vše vychází ze stanov družstva).
- Byl vznesen dotaz, zda by šlo splatit dříve zbytek úvěru ze spořicího účtu, ale prý by se při dřívějším splacení platila sankce.
- P. Drajerová z 9. patra a p. Tesařová z 11. patra si stěžovaly na vylévání znečištěné vody a vyhazování odpadků z oken nad nimi na severovýchodní straně domu bytu 2+1.
- P. Habichová upozornila na to, že se opakovaně vyskytují odpadkové pytle za dveřmi bytů do rána, ze kterých jde zápach a vzniká tam špína.
- Lidé, kteří provádějí rekonstrukci, nechávají po sobě na chodbě nepořádek. Každý člověk by si měl toto po sobě uklidit! Rovněž i po svých pejscích!
- Stížnost na to, že z domu mizí nové letáky, zřejmě to někdo bere a odváží hromadně do sběru. Bude prováděna kontrola množství letáků v platném období.
- Všichni bychom měli zavírat popelnice a věnovat větší pozornost třídění odpadů.
- Budeme dbát všeobecně o větší pořádek v domě a v okolí domu. Každý by měl po sobě zanechávat pořádek.
- Byl pochválen i pan Glomba za jeho práci a kontrolu, že se v domě nepohybují cizí lidé a hlídá i členskou základnu.
Zápis provedla: Ing. Davidová Šárka
Kontrolu zápisu provedl:
Za kontrolní komisi: Za představenstvo:
Ověřovatelé:
V Českých Budějovicích dne 13. listopadu 2017